Hoe meld ik een schade ?
U kunt zo bij ons langskomen, wij regelen dan alles voor u.

Wat kost een schade repareren ?
Dit verschilt per situatie. Als u graag een indicatie graag wilt hebben, kunt u zo, zonder afspraak, bij ons langskomen.

Welke onderdelen worden er gebruikt ?
Welk merk auto u ook rijdt, er worden uitsluitend originele onderdelen bij het herstellen van de schade gebruikt. Zodoende blijft de fabrieksgarantie van plaatwerk en carrosserie behouden.

Wat moet ik allemaal meenemen wanneer ik bij een schade-bedrijf langsga ?
Uw auto, rijbewijs, kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart en het Europees schadeformulier.

Waar kan ik een Europees schadeformulier krijgen ?
Bent u momenteel niet in het bezit van een schadeformulier en hebt u wel schade aan uw auto, dan kunt u hier een online schadeformulier downloaden.
Dit formulier kunt u ingevuld mee naar ons toenemen.

Hoe zit het met mijn no-claim korting als ik de schade via de verzekering laat lopen.

Heeft u schade dan verdient het aanbeveling, zeker bij relatief lage schadebedragen, na te rekenen of het financieel niet aantrekkelijker is om de schade zelf maar te betalen, zodat de premiekorting niet wordt aangetast. Bij welk schadebedrag wél claimen voordeliger gaat worden, hangt af van de hoogte van de basispremie, het kortingspercentage dat u tot het moment van de schade heeft opgebouwd en hoever u wordt `teruggezet` op de bonus/malusladder. Indien u met de schade bij ons langskomt, kunnen wij dit via de verzekeringsmaatschappij gelijk voor u uitzoeken.

No-claim Garantie van Interpolis, wat is dat ?
Om te voorkomen dat u bij een schade in uw no-claim korting  terugvalt, kunt u de no-claim garantie afsluiten. Dit is een aanvullende verzekering die de premiekorting beschermd. U betaald een extra bedrag per maand en u mag 1 keer in het jaar schade rijden. Voor meer informatie, zie de site van Interpolis.

Ik heb schade aan mij auto en ik kan eigenlijk niet zonder een auto.
U heeft bij ons gratis vervangend vervoer ter beschikking. Dit kan een auto, bus of ander dergelijk vervoer zijn.

Kan mijn auto gehaald en gebracht worden ?
Als u wilt kan u auto opgehaald en weer teruggebracht worden door ons.

Kan ik mijn schade ook verhalen als er geen tegenpartij bekend is ?
Als de schade aan uw voertuig is veroorzaakt door een ander onbekend voertuig, dan kunt u in aanmerking komen voor een uitkering van het Waarborgfonds. Hier worden enkele voorwaarden aan gesteld.

  • U moet aangifte hebben gedaan bij politie.
  • Er dient een getuigenverklaring aanwezig te zijn.
  • De schade moet door een ander motorvoertuig veroorzaakt zijn.

Voor meer informatie over het waarborgfonds, klik hier.

Heb ik garantie op de gerepareerde schade?
Jazeker, er wordt binnen het bedrijf gewerkt volgens BOVAG-voorwaarden. Dit houdt in dat u 4 jaar garantie heeft op de herstelde schade. Ook wordt een eventuele fabrieksgarantie volledig overgenomen.

Ik heb een klacht over de uitgevoerde reparatie.
Komt u gerust bij ons langs, dan zullen wij uw klacht onderzoeken, er wordt immers 4 jaar garantie op de schadereparatie gegeven. Mochten we er onverhoopt niet uitkomen, dan bestaat er nog altijd de Geschillencommissie Schadeherstelbedrijven waarbij de BOVAG is aangesloten. Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten tussen schadeherstelbedrijven en haar klanten.


Staat uw vraag of antwoord hier niet tussen, vul dan onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

There was an error submitting the form.

Thanks! Uw bericht is succesvol verzonden, u hoort spoedig van ons.

U bent vergeten uw naam in te voeren.
U bent vergeten uw mail adres in te vullen .
U bent vergeten een vraag te stellen.

Adres: Ambachtstraat 5
Telefoon: 0031-(0)541-354640
Fax: 0541-354883
E-mail: info@autoschadenijhuis.nl